Railing aan bakboordzijde.

243 242 240 237
239 256 254 267
255 268 244 269

Het meest arbeidsintensieve werk aan de pont zit in de railing. Niet alleen de railing maar ook een aantal zaken die aan de railing bevestigd zijn vragen de nodige aandacht. Ben aan de kant van de klep begonnen met het aanbrengen van de railing. Daarvoor was het nodig een mal te maken. Van hieruit kun je dan passen en meten. Over een bepaalde lengte is aan de onderzijde van de railing een schutbord aangebracht. Tegen dit schutbord zijn op drie plaatsen verdikkingen aangebracht. Hierop worden later de bolders geplaatst. Om deze schutborden goed te kunnen bevestigen is er in de ondergrond een sleuf aangebracht. (handmatig met een slijptolletje) van een halve mm breed en circa 1 mm diep. Materiaal van het schutbord is metaalplaat van een halve mm dik. Op de bovenzijde is een ronde buis van ABS aangebracht. Deze ABS buis is aan de onderzijde ingeslepen, dusdanig dat het metalen schutboord er in past. Verder zijn de haken aangebracht voor de reddingsboeien, een bevestigingspunt voor de uitzetstang van de  bakboord deur bij de klep en aan de achterzijde een beugeltje voor het naderhand aan te brengen hekje. Als dan alles is afgewerkt dan wordt nog het rek voor de reddingsmatten aangebracht. Maar dat doe ik pas als railing en rek voorzien zijn van primer en een laag grondlak.

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in Voet en Fietsveer de Vogelvlucht Neer. Bookmark the permalink.

Comments are closed.